Aangekomen en gesetteld. - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Erik Heidelberg - WaarBenJij.nu Aangekomen en gesetteld. - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Erik Heidelberg - WaarBenJij.nu

Aangekomen en gesetteld.

Blijf op de hoogte en volg Erik

03 Maart 2015 | Duitsland, Heidelberg

Ook ik ben gearriveerd in het mooie Heidelberg! Op zaterdag 28 februari ben ik om stipt 16:30 in Heidelberg aangekomen. We stonden helaas wel even in de file, omdat het natuurlijk vakantie was, en veel mensen op wintersport gingen (of terugkwamen). Gelukkig konden we verder volledig doorrijden. Vanuit Arnhem hebben we er geloof ik zo’n 5 uur over gedaan, met als eindbestemming: Neuenheim. Samen met 5 mensen woon ik in deze WG. De woning ligt centraal, twee minuutjes van de Theodor-Heus-Brücke, en daar ben ik natuurlijk hartstikke blij mee! Verder kijk ik op een klein marktplein waar twee keer per week markt is. Bij aankomst begon ik direct met uitpakken, en heb ik al mijn spulletjes een plekje kunnen geven.

Bij aankomst ontmoette ik ook al enkele huisgenoten. Ze vonden het leuk dat ik uit Nederland kwam en al snel maakten we een praatje. Deze week vertrekken er bewoners, en komen er ook nieuwe bewoners in, dus ik ben benieuwd wie ik nog meer ga ontmoeten!

Op zondag ben ik naar de Universiteit gefietst en naar de verschillende locaties waar ik les zou hebben. Ook de universiteitsbibliotheek was open, en daar heb ik even een kijkje genomen. Wat een boeken, wat een gebouw! Ik was er erg van onder de indruk. Daarbij is de omgeving ook ontzettend mooi! Alles lijkt hier wel een plaatje wat zo uit een reisgids zou kunnen komen!

’s Maandags heb ik een rondleiding gekregen van een huisgenootje. Ze heeft me de Altstadt laten zien, de Mensa, en nog veel meer. ’s Avonds hebben we samen gekookt (met alle huisgenoten) en kwamen er vrienden van mijn huisgenoten over de vloer. Dit was erg gezellig!

Vandaag (dinsdag 3 maart 2015) heb ik de taaltoets gemaakt, en morgen krijg ik daarvan de uitslag. In een oogopslag zag ik vooral heel veel Engelsen, Spanjaarden en Chinezen. Ze spraken dan ook meer Engels dan Duits, dit vond ik wel jammer.

Vanavond koken we ook weer samen en maken we Römertopf! Ik ben dus benieuwd of het gaat lukken! ;) Ik houd jullie op de hoogte!

De zonnige groetjes uit Heidelberg!

  • 03 Maart 2015 - 22:25

    Joep.:

    Wat een leuke manier om elkaar op de hoogte te houden Erik, ben blij dat je goed aangekomen bent en je al gesetteld bent, een mooie kamer trouwens en leuk dat er gelijk een klik is met de andere studenten. Nou maak er iets moois van en houd mij op de hoogte dat vind ik hartstikke leuk, groeten Joep.

  • 04 Maart 2015 - 08:25

    Theo Bijkerk:

    Hallo Erik,

    schön zu lessen, dass du dich da wohl fühlst und schon einige kennengelernt hast.
    Ich bin gespannt, wie dein Ergebnis aussieht. Wichtig ist schon, dass du viel Deutsch redest, oder?
    Machs gut!
    Gruß
    Theo

  • 04 Maart 2015 - 11:08

    Sissy:

    Hallo Erik,
    Ich bin neidisch!!!! Du wohnst in Neuenheim am Marktplatz??! Das hast du aber gut hingekriegt!!! Du hast ein tolles Zimmer und dann noch so zentral, super! Hoffentlich fühlst du dich in Heidelberg irgendwann genauso zu Hause wie ich....
    Wohnst du mit Deutschen in der WG oder sind auch Erasmusstudenten dabei?
    Bin gespannt, was bei deinem Sprachtest rauskommt, ist bestimmt gut gegangen....
    Guten Appetit heute Abend beim Römertopf (leckere und gesunde Garweise... 'goed bezig')!! ;-)
    schöne Grüße
    Sissy

  • 04 Maart 2015 - 11:19

    Jacqueline:

    Hallo Eric,

    Jij gaat goed van start! En je kamer is groot genoeg om Willeke te ontvangen ;-).
    Veel pleziet en eet smakelijk vanavond.
    Groetjes, Jacqueline.

  • 11 Maart 2015 - 10:20

    Irma:

    Hallo Erik,

    leben im wunderschönen Heidelberg, wer will das nicht...? Ja, auch ich bin ein wenig neidisch. Freut mich, zu hören, dass du das Essen mit Mitbewohnern bzw. Freunden genießt, das ist wichtig, so lernt man neue Gewohnheiten und Kulturen kennen. Ich habe zu Hause auch einen Römertopf, da muss man viel Geduld betrachten....Viel Vergnügen an der Uni und in deiner Freitzeit, ich sehe neuen tollen Geschichten gerne entgegen!

    Viele Grüße
    Irma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Heidelberg

Erik

Actief sinds 01 Maart 2015
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 3563

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 31 Juli 2015

Heidelberg

Landen bezocht: