Hitze - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Erik Heidelberg - WaarBenJij.nu Hitze - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Erik Heidelberg - WaarBenJij.nu

Hitze

Blijf op de hoogte en volg Erik

01 Juli 2015 | Duitsland, Heidelberg

Hoogste tijd om weer een blog te schrijven!

Allereerst is het hier ontzettend warm.. Net zoals in Nederland hoorde ik! 38 graden! Gelukkig kun je hier bij de Neckar verkoeling zoeken en heb ik een ventilator op mijn kamer wat de warmte wat verlicht. Voor de universiteit ben ik druk bezig met leren, presentaties voorbereiden en hausarbeiten schrijven, want er moet nog best wel veel gebeuren deze komende weken en dat vergt een hoop voorbereiding. Door het warme weer heb ik daar dan niet altijd evenveel zin in, maar die puntjes komen er niet vanzelf!

Mijn huisgenootje die vlak naast mij woonde, is helaas vertrokken. Ze komt wel weer terug maar is voor haar semester naar Engeland. We hadden daarom voor haar een afscheidsfeestje georganiseerd. We hebben toen samen gekookt (ze werkt in een restaurant als kokkin, dus dat was heerlijk!) en gegeten en leuke spelletjes gespeeld. Het was erg gezellig, ik vind het dan ook wel jammer dat ze weggaat. Voor haar in de plaats is er tijdelijk een Roemeense vrouw, die al wat ouder is. Ze is wat stiller en wat meer in zichzelf gekeerd, maar wie weet moet ze gewoon even wennen!

Ook ben ik met mijn andere huisgenootjes nog naar de ‘lebendige Neckar’ geweest. Dit is een soort mini festival, waarbij er van alles te doen is. Er waren van allerlei kraampjes met streekproducten maar ook andere leuke dingen, activiteiten voor zowel kinderen als volwassenen en ook kon je allerlei gerechten proberen. Het was erg druk en gezellig!

Met mijn tandem partner ben ik tevens nog naar de voorstelling ‘Rapunzel’ geweest in het Schloss, bij de zogenaamde ‘Schlossfestspiele’. In eerste instantie leek me dit best wel saai, en had ik er niet zoveel zin in, maar het was wel heel leuk! De toneelspelers brachten het erg leuk. Rapunzel zat daadwerkelijk in haar toren, en gooide haar vlecht naar beneden.

Om ook af en toe te ontspannen en mijn hoofd leeg te maken ga ik judoën. De eerste trainingen trainde ik gewoon mee, maar nu werd er mij gevraagd of ik af en toe de training op vrijdagavond wil geven. Hier twijfelde ik geen seconde over, en zei meteen ja. Nu geef ik af en toe op vrijdagavond een uurtje training.

Ook heb ik vorige week weer een bezoekje aan Speyer gebracht om de Dom te bezichten. De Dom van Speyer is de grootste kerk in romaanse stijl in heel de wereld.

Ik ga nu weer genieten van het zonnetje, we gaan vanavond grillen!

Super sonnige Grüßen,
Erik

  • 01 Juli 2015 - 18:45

    David :

    Leuk weer iets van je te lezen!! Nog maar een maand ... tijd gaat snel. Too dat je zo na je zin hebt . Lekker bezig dus. Hoe gaat het met de studie, aan wie ga je trainingen geven en Waneer ben alweer in Nederland ? Gr David

  • 02 Juli 2015 - 08:24

    Theo Bijkerk:

    Hallo Erik,

    tja, hier an der HAN ist es angenehm kühl, hier lässt es sich am frühen Morgen gut korrigieren....
    Auch wir sind hier mit den Klausuren und Abschlussarbeiten beschäftigt. Die Studenten sind trotz der Hitze fleißig, also haben wir einiges zu tun.
    Ich hoffe für dich, dass du dich weiterhin konzentrieren kannst und drücke dir die Daumen bei allen Abschlüssen.
    VG Theo

  • 02 Juli 2015 - 13:50

    Jacqueline Gerrits:

    Het klinkt alsof je de goede balans tussen het nuttige en het aangename hebt gevonden!
    Veel plezier (en ook succes) nog de laatste weekjes.

    Groetjes, Jacqueline

  • 02 Juli 2015 - 15:32

    Sissy:

    Hallo Erik,
    An welche Gruppe gibst du den Judotraining? Klasse, dass du das auch noch machst!
    Judotraining, Klausuren, Hausarbeiten... aber zum Glück sorgst du auch für tolle Freizeitbeschäftigung!
    Der 'lebendige Neckar' ist neu für mich, muss ich also auh mal hin..... :-)
    schöne Grüße
    Sissy

  • 17 Augustus 2015 - 14:10

    Irma:

    Hallo Erik,

    du wirst bestimmt bereits wieder etwas länger zu Hause sein, in Gedanken bestimmt noch oft in Heidelberg, oder??

    Bin gespannt, was du alles noch erzählen wirst, freue mich auf schöne Geschichten!!

    LG
    Irma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Heidelberg

Erik

Actief sinds 01 Maart 2015
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 3555

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 31 Juli 2015

Heidelberg

Landen bezocht: